Totalt antall sidevisninger

fredag 21. juni 2013

2013-06-19 Lappland Bream Master - Dag 4

Fjerde og siste dag. Satte av Runar på C-seksjonen og dro videre til A-seksjonen selv.

Jo flere kilo jeg skal klare å skrape sammen jo vanskeligere blir det for spesielt brodern å skulle ta meg igjen.

Trakk A1 og så for meg en bedriten dag. Kunne slider redde meg ennå en gang?

Hadde kun 1 napp på 13 TAP i løpet av hele dagen, og det var en mort som jeg mistet i overflata. Prøvde slider 5 minutter hver time i alle 5 timene, men ikke et napp der ute. Klarte å skrape sammen 114 morter på topp 5 til den nette vekt av 3080 gram.

Jeg klarte kun å slå Daniel på peg 2. Han hadde 2460 gram. Ble i grunn «bedre og bedre» jo lengre ut man kom. Som forventet. Vinneren på A-seksjonen i dag ble Berndt på peg A8. På 11.520 gram. Så også laveste vinnervekta på A på hele uka.

Runar på C7 fisket en stabilt bra konkurranse. Lite action på lang toppknytt, men relativt greit på slider. Han var en del plaget av mort, men ikke verre en at han fikk dratt i sammen en del brasmer i løpet av dem 5 timene. Han veide inn 43.840 gram og fikk en klar seksjonsseier på det. Nr.2 på C ble Christer Engvall med 25.840 gram fra peg 3.

Så skulle det avgjøres da. Hvem skulle dra i land totalseieren i Lappland Bream Master 2013. Svaret ligger på D-seksjonen. Brodern hadde jo selvsagt fått med seg at vinneren satt på peg 1 første dag, peg 5 andre dag og peg 8 og kanten dag 3. Brasmene har altså trukket mere og mere ut mot høyre og den store sjøen utover uka. Han ønsket da selvsagt å trekke peg D8. Og ikke for å gjenta meg selv i det kjedsommelige, så trakk jo SELVSAGT brodern D8. Kent Adell dro D7 og Patrik Liss dro D3.

Men skulle det stå noen fisk på D8 i dag?

Under grunnfòringa så røk spretterten til Tommy, så eneste han rakk å få ut av fòr på kastestanga var 5 feedere. Startskuddet gikk, og på første kastet med feeder så gikk stanga rundt. Første brasma var sikret. Slik gikk det kast på kast på kast i 5 fulle timer.

79 brasmer sto det på telleren hans, og med et bra snitt på fiskene så veide han inn 79.180 gram. Ingen andre på D-seksjonen var selvsagt i nærheten av han og Tommy Strengelsrud ble da vinner av D-seksjonen og også av Lappland Bream Master 2013. Grattis brodern!

Kent på D7 fikk 4750 gram. Nr.2 på D-seksjonen ble Olle fra peg 2 med 17.420 gram. Liss på peg D3 fikk 2860 gram.


Brodern endte opp med 187.440 gram. 34.160 gram forran meg på 2.plass. Jeg endte opp med 153.280 gram på 4 dagers fiske. På 3 plass og 36.080 gram bak meg kom Runar med sine 117.200 gram. Første Svenske kom først nede på 4 plass, og det var Kent Adell med 89.160 gram. 5.plassen gikk til Patrik Liss på 88.340 gram. Så kun Normenn som kom seg over 100 kg på dette årets Lappland. Tipper Svenskene er ivrig på en revansje for Lappland Bream Master 2014.


Vinner av Lappland Bream Master 2013 - Tommy Strengelsrud


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment