Totalt antall sidevisninger

fredag 2. februar 2018

2018-01-28 NC nr.4 - Lyseren

Alt var klart for dagens batalje. 126 deltakere til start. Broddeføre uten behov for brodder på isen. En uke tidligere så hadde vi alle måtte sitte med relativ nærhet til starten pga grusomme forhold oppå isen som ville medført at ingen hadde orket å ta seg lengre en 1 km ut fra start.



Dro dit jeg bruker å fiske. Kun 4 stk i det området, og så faktisk heller ingen andre på plassene i nærheten. Dette kan jo bli bra? Eller er vi ensomme her fordi denne delen av sjøen ikke holder noe fisk for tiden.

Startet å fiske ei strekke på rundt 200 meter som jeg ofte kan få ganske mange fisk, men ofte litt små i størrelsen. Denne strekka kan jeg ofte bruke 1-2 timer på å fiske tom. I dag brukte jeg ca 15 minutter og resultatet var 1 gjeddsnipe og 2 morter. Krise! Fortsatte videre og fant gudskjelov en og annen abbor etter hvert. Men ikke nok, så var bare å forlate dette området.

Stakk til en annen plass som kan levere, men bare noen få småtasser. Stakk til ennå en plass som burde gi 1 kilo minst, men denne plassen ga i dag ca 50 gram. Begynte å bli desperat. Christer dukket opp fra intet og han kunne også rapportere om krisedårlig fiske. Jeg hadde vel litt over 1 kilo pr nå, og Christer hadde kanskje 1,5 kilo.  Christer forsvant igjen, mens jeg fant noe fisk litt unna her, men på langt nær nok. For selv om det virket dårlig på Lyseren i dag så må man nok over 8 kilo for å noenlunde være med der oppe.

Fisket av ei strekke til som burde gitt litt, men bare noen strøfisker. Stakk fra denne plassen også, og testet et lite platå. Fikk vel 1,5 kilo der, så var beste flekken så langt i dag. Var bare 45 min igjen også, og dem fleste plasser var oppbrukt. Bommet i 40 minutter og avsluttet med 10 fisk siste 5 minutter. 9 små og en 80 grammer. 117 fisk på telleren, og et sted mellom 4 og 5 kilo. Totalkrise.

Gikk inn igjen og så mange poser på 5-6 kg +, så jeg hadde nok vært på feil plass i dag. Møk. Bare å glemme denne dagen. 5090 gram og 30.plass i HS.

Var gudskjelov andre fra klubben som leverte da. Junioren vår, Fredrik, satte på plass alle under 19 år med sine 4740 gram. Tonje, med sin far på slep, fikk 5605 gram og vant DS. Jan Morten klinket til med 7,5 kilo og vant HV med neste 1 kilo klaring til nr.2. Og sist men ikke minst, dagens totalvinner med 9360 gram, Christer. Rått etter en dårlig første time pluss.

Fullstendige resultater fra dagen: http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/20180128Lyseren.htm

Stillingen i NC-serien og uttak nordisk etter 4 av 6 stevner:
http://oslosportsfiskere.no/isfiske/resultater.html

Christer har 72 poeng av 80 mulige i NC-serien på første 4 stevner. Helt rått. Fortsetter han slik så vinner han selvsagt NC-serien, og han kan ta seg ut 2 ganger til nordisk på samme sesong :-P  2+3+7 i første 3 stevner kan fort holde, og 1+?+? på dem 3 siste kan også gi en nordisk-plass. Haha. Ellers er vel Tonje allerede klar med 1+1+2. Fredrik er klar med 1+1+2. Og Jan Morten ligger også god an med 1+4+4. Får ikke jeg ut fingern snart så må jeg igjen sikte meg inn på kapteinsplassen. Må starte lobbyvirksomheten snart :-P

Jeg har jo en 1’er, men nest beste resultat er en 10’er. Skal jeg ha 10ern tellende må nok 3je stevne være en 1er det også, og vil i så fall gi 51 poeng, som KAN holde. Men håper på en topp 5 på Molandsvannet til søndagen. Da har jeg fortsatt mulighet, og MÅ ikke vinne på Goksjø. Tiden vil vise. Sees i helga folkens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment