Totalt antall sidevisninger

tirsdag 27. mars 2018

2018-03-14 VM myska Kazakhstan - Treningsdag 2

Fortsatte å fiske fra omtrent der jeg slapp dagen føre. Satt en fra Mongolia på kortsiden da jeg kom og han dro bra med skimmers. Så lagde et hull 6-7 meter fra ytterste hullet hans, og lagde et til helt ute i hjørnet. Idag hadde vi bra jokers og mygg, samt grunnfòr, så hadde mye mere troa idag. 

Ikke noe i første hullet, men kan likegodt være at det ikke har fått stått lenge nok. Testet hullet i hjørnet, og fikk en skimmer der med en gang. Ned igjen og fikk ennå en. Er ikke her for å fylle dunken, så tenkte å teste ut hvor hardt jeg kunne fòre. Ville det da bare bli bedre og bedre, eller ville jeg overfòre dem kjapt? Eller kanskje dem også vil være redd for å få klokka i hodet.

Så jeg klokket ei halv klokke med mygg og resten fòr. Fikk kjapt en skimmer til. Ennå ei full kokke med mygg/fòr, og ennå en skimmer. Etter 5 klokker etter hver fisk ble det dødt. Ok, ikke redd for klokke, men absolutt mulig å overfòre. Var heller ikke kjempedrag, for kunne få napp på nest største glow på 0,08mm, men klarte ikke å kroke. Nedi med nest minste glow på 0,06mm og da tok dem klockrent. Kroket så si alle napp.

Testet da mitt første hull igjen, men fortsatt ikke noe der, så da ga jeg opp det hullet. Selv om jeg så Mongolen fortsatt dro bra i sine 3-4 hull langs kortenden. Jeg startet da å borre meg langs ytterkanten av E. Fikk bare noen morter bortover der. Var nok ca 30 min siden jeg overfòret hjørnethullet nå, så på tide å teste der igjen. Og nå var det fullt øs igjen. Tok bare 3-4 skimmers til der da, for som sagt er jeg ikke her for å fylle dunken. Fikk en gigasnørrgjørs i det hullet også. Og for dem som kjenner meg vet jo at jeg har en forkjærlighet for disse små slimete skapningene. Skulle bli spennende å veie når jeg kom hjem til heroinvekta jeg har på hotellrommet.


Dem 2 første hulla borte i hjørnet, og fisket ytterkant av E og D etter det:

Kaptein Hassve var innom å tok et bilde av meg :)

En gigahork må jo foreviges med et poseringsbilde:

Og også et bilde mere close-up. Majestetiske fisker ass:
Dette er det beistet som Ivar Borthen fikk.

Tilbake på hotellrommet og horken viste seg å være 77,27 gram (og selvsagt har jeg nullet ut vekta etter jeg la på det agnbokslokket som jeg la horken oppå):

En hork lengre enn en kulepenn er ikke dagligdags:

Så denne dagen ble betraketlig bedre en første dagen. Endte vel på en 10-12 skimmers, 1 hork og x antall morter. Fikk veid posen min også, og fangsten veide 2,8 kg. Kunne nok hatt endel mere om jeg hadde blitt i hjørnehullet selvsagt.

Husker ikke så mye av hva dem andre hadde, for alle dagene med fisking blander seg litt sammen med hverandre. Men alle fikk greit med fisk. uten tvil en meget fiskerik sjø vi skal konkurrere på inn mot helga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment