Totalt antall sidevisninger

fredag 6. oktober 2017

2017-09-24 NM Ind Rakkestadelva, NORTRAPP - Dag 2

Dag 2 og NM Ind skal avgjøres. Kunne se ut som mye ble avgjort under trekningen, for Leszek trakk nedstrøms kant igjen, og brodern trakk oppstrøms kanten igjen. Men uansett, det skal fiskes først. Man kan jo håpe på at brasma har spist seg innover på strekka og ikke står fullt så mye på kantene idag.

Jeg selv trakk peg 12, peggen lengst til venstre/oppstrøms mellom kjærra. Brodern satt alene til venstre for kjærrene, for vi var en mindre idag i og med at Kay valgte å stå over dag 2. På min høyre side hadde jeg Ivar, så Jonny, Fjellis og tilslutt Marius Haga kant høyre mot kjærrene nedstrøms.

Jeg rigget  fastmatch og feeder på andre siden, 2 forskjellige rigger på 13 TAP og noe lauestenger.

Startet å fiske og var en og annen mort på 13 TAP, men disse var veldig små. Snakker mort på 15-30 gram. Kan nesten ikke huske å ha fått så små morter i Rakkestadelva før. Ivar fikk også morter, men syns dem han fikk var større en mine. Han fisket også kortere stang en meg. 11,5m eller mulig også ca 10 meter.

Haga startet å fiske laue idag, som han også gjorde igår. Hørte gjennom kjærrene at også brodern pisket laue evt mort på relativt kort toppknytt. Jeg og Ivar lå lenge å kjempet følte jeg. Jeg hadde flere, men han større. Ble bråstopp hos meg, og da tenkte jeg at det kunne være storfisk, så la ut flatduppen istedet. Men fikk ikke brasme. Fikk vel en hektosabbor og en hektosmort, så da gikk jeg tilbake til den lettere riggen

Da ble det stille hos Ivar, og han gikk ut med tyngre tackle, og han fikk ei brasme på rundt kiloen. Og da var han brått forran meg. Jeg testet da match, men fikk bare en liten mort. Testet da feeder, men kjekka i bunn og det røk i shockleaderen. Ble kjærv på sena også, som jeg ikke merket før jeg hadde veivet for mye og stangtoppen knakk. Da ble det ikke noe mere feederfiske på meg idag.

Marius startet å få brasmer på bunnmeite på andre siden. Og hørte også at brodern fikk brasme på TAP på kanten. Lite jeg får gjort med det, så jeg fikk bra mate videre på lang TAP og håpe den kom inn der. Plukket litt fisk, absolutt ikke bra, og relativt små, men fisk er fisk. Ivar ble testende leeenge etter flere brasmer, så følte jeg hadde tatt bra innpå han igjen.

Fisket var tilslutt over, og jeg endte på 71 fisker tror jeg det var. Tippet det kunne være rundt 4 kilo. Tippet at Ivar skulle ha ca det samme. Fjellis og Jonny hadde ikke fått så veldig mye, så dem hadde jeg kontroll på. Både Marius og brodern hadde rundt 10 brasmer hver, så blir best en 3.plass på meg og kanskje også en 4de og Ivar tar meg.

Ettersom brodern slår meg så vet jeg jo at jeg ikke kan vinne NM. Så da måtte jeg håpe på at brodern hadde mere en Marius også. Marius hadde jo en 3er fra igår og forhåpentlig en 2er idag. Jeg hadde en 2er igår og forhåpentlig en 3er idag, og da ville det jo gå på vekt. Jeg hadde litt over 10 kg igår og kanskje 4 idag. Marius hadde 5 igår og 10 brasmer idag, så dette kan bli jevnt.

Startet å veie nede på den andre seksjonen, og hørte fort at Leszek kom til å vinne idag også, så da vinner han nok totalt også. Han hadde vel samme antallet brasmer som igår, altså 24 stk, og idag veide dem 18.740. 4 kg mere en igår. Krzy satt på plassen jeg hadde igår, og hadde fått litt brasmer på TAP, men ikke noe på andre siden tror jeg. Han veide inn 9.320 gram. Han hadde forresten hatt på noe gigagreier siste 10 minuttene. Den svømte bare rundt som om den ikke viste den var på krok. Var langt nede hos Leszek en tur, så svømte den opp igjen, og fortsatte å spise på fòrplassen rett frem, så svømte den videre oppstrøms i elva. Til slutt løsnet krokfestet og fisken var borte. Så fikk ikke sett fisken denne gangen heller. Har vel hørt om slike gigafisker her på NORTRAPP 5-6 ganger nå, men aldri noen som har sett dem. Har hatt på en av dem selv for noen år siden, på match, men falt av etter 5 minutter uten at jeg fikk sett den.

Videre på den nedre seksjonen så hadde Andrzej fått bra på oppstrømskanten mot kjærret. 12.620 gram. Brasmer på andre siden, og 1 eller 2 på TAP også tror jeg. Han slo da Krzy og ble nr.2 på denne seksjonen. Han hadde jo en 3er fra igår, så også han kommer til å havne på 3+2. Han hadde litt over 3 kilo igår, så han bikker vel 15 kg. Jeg må da over 4,5 idag for å ta han tror jeg, og det blir hardt. Men først får jeg se om jeg klarer å slå Ivar.

Startet å veie min seksjon, og Marius veide inn 10.840 gram, og det var mere en jeg trodde. Da ville jo også han være over 15 kg, nesten 16 kilo, så ser ut som jeg ikke kommer meg på pallen engang i år. Videre hadde Fjellis kun 560 gram, Jonny hadde 1320 gram. Ivar da, viste seg at han faktisk ikke hadde mere en 3140 gram, selv med denne brasma, så han hadde jeg feilberegnet litt. Eller har jeg feilberegnet meg selv? At jeg ikke har mere en 3 kilo selv heller?

Fikk opp fisken, og jo, må da vel være 4 kg dette vel? Det var det. Veide nøyaktig 4,1 kg. Så da blir jeg nr.3 på seksjonen. litt for lite vekt er jeg redd.

4100 gram
Veide inn brodern tilslutt, og han hadde 13.560 gram. Så han vant vår seksjon, og har 1+1, men vil fortsatt være for lite i vekt for å slå Leszek, så blir sølv på brodern.

Jeg gikk da opp i bilen for å regne ut resultatene for å finne ut hvem som kom til å få bronsen. Mine 10.120 + 4100 blir 14220, og visste det ble for lite, så kom til å stå mellom Marius og Andrzej. Marius hadde da 5140 + 10840 = 15.980 gram. Andrzej 3480 + 12620 = 16.100. Aiaiai. Kun 120 gram som skiller dem 2. Jevnt altså.


Gratulerer igjen til Norgesmester Leszek, sølvvinner Tommy og bronsemedaljør Andrzej


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment