Totalt antall sidevisninger

tirsdag 13. februar 2018

2018-02-07 Onsdagspimpel - Värmeln, Edane

Endelig et opphold i all reisinga med jobben, og da benytter jeg meg av muligheten til å avspassere onsdagen for å få med meg en onsdagspimpel. Värmeln med utgang Edane var dagens arena. Jeg har vært på Värmeln et par ganger før, men kun med utgang Skutboudden. Dette skulle være en bedre del av sjøen. Visste brodern hadde vært her før, så en telefon til han var på sin plass. Fikk pekt ut en plass han tidligere har fått 300 fisk og ca 10 kilo. Så det var plassen jeg tenkte å starte. Og hadde plan B og C klart for meg.


Jeg og Lennart avtalte å fiske sammen. Greit å være 2 som leiter på en slik gedigen sjø. Startet som planlagt på brodernplassen, men der var det ikke noe. Lennart hadde et napp etter ca 30 min, og var vel en pen fisk for den nappa stikka ut av hånda på han. Mistet den, og kjente ikke noe mere i det hullet og heller ikke noe rundt.

På tide å stikke til plass B. Skulle være grunt her, men fant ikke den grunna som som visstnok skulle være her. men gikk på en 3 hg på ca 4 meter dyp, og jeg fikk opp denne. Da er jeg igang iallefall. Ikke noe rundt. Min egentlige plan C ble dyttet ned til plan D ettersom jeg før start fikk høre om noe risvaser som ikke lå langt fra her jeg dreiv. Men ennå før det tok vi med oss ei sivvik som så spennende ut. Lennart hadde et napp i den vika, men fikk den ikke. Jeg kjente ikke noe, så stakk i retning risvasene.

Gjorde et hull i ei fin vik utenfor ei hytte. Fikk jammen en liten abbor der. Og fulgte 5 til rett etterpå. Men så dødt, og ikke noe rundt. Lennart hadde stukket for å høre med dem 2 som satt på risvasen om dem hadde noe. Han ene hadde 56 små. Så ikke så veldig mange egentlig. Fortsatt på skuddhold følte jeg. Jeg og Lennart gadd ikke slå et eneste hull på risvasen ettersom den egentlig var ferdigfisket allerede, så vi stakk til ei grunne som lå et par hundre meter unna.

Vi borret hver vår side av grunna. Jeg borret haikjeft bortover for å se om det kunne stå noe fisk lengre opp eller ned i skråningen ned fra grunna. Ingenting. Skulle akkurat til å gå til neste grunna som var 150 meter unna, men da var Lennart borti en bedre fisk, men mistet også denne. Jeg stakk over til han, og samtidig kom han ene fra risvasen.

Lennart fikk 4 mindre fisker i det hullet han satt. Han fra risvasen startet å få fisk med en gang i et hull 7-8 meter sør for Lennart. Jeg prøvde 10 meter nord for Lennart. I mellomtiden kom han andre fra risvasen også, og han satt seg 7-8 meter øst for Lennart. Kort fortalt fikk jeg 10 fisk i 4 hull på rad i dette området. 3 mann rundt Lennart er 2 for mye, så han stakk herifra med en gang svenskene kom. Han første som kom fra risvasen fikk 70 i det hullet han satte seg i, og han andre som satt seg øst for Lennart fikk 100 fisk i det hullet. Jeg fikk 4 ok fisker også, 150 grammere, men alle disse var morter, og dem teller jo ikke. Slapp dem ut igjen.

Ble dødt på denne plassen nå. Ingen fisk rundt noe sted. Snodig. Var som å slå av en bryter. Borret meg nordover siste 10 minuttene, men ingenting, så da endte jeg på 46 fisk tror jeg det var. Så dette ble en dårlig dag på isen. Ble litt mere kjent da. :)

Viste seg at Kjell Ove Jensen hadde mest individuelt med 4102, deriblant dagens største abbor som veide 1138 gram. Han trakk i tillegg sammen med Kjell Axelsson som hadde 4de største pose idag med 2379, så da vant dem enkelt 2-mannalaget. Mine fisker veide 1270 gram og jeg lotta sammen med Alf Höglund som hadde dagens nest største pose på 3130 gram, så da dro han meg opp til 2.plass i 2-mannatävlingen. Takk for den Alf :)

Dagens resultater: http://www.sfktrekroken.se/wp-content/uploads/2015/08/2018-02-07-Onsdagspimpel-p%C3%A5-V%C3%A4rmeln-med-start-ut-fr%C3%A5n-Edane.pdf

En dårlig dag på isen er 10 ganger bedre enn en god dag på jobben ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment