Totalt antall sidevisninger

søndag 6. mai 2018

2018-03-24 Isfiskekonkurranse på Sillongen

Helga føre hadde Villtotningen hatt noe slags arrangement på sjøen, så var mye gamle hull der, og også endel hull det så ut til å være fòret i. Jeg ble stående igjen ved start nesten helt til startskuddet, men gjorde et lite flytt rett før start. Plassen bruker å gi noen få men relativt store fisker, men ikke idag.

Gjorde da et lenger flytt til en plass som kan gi endel småmort, men heller ikke her var det fisk idag. Audun fikk noen fisk litt lenger ut her, så var ute hos han en tur, men lite å kjenne. Borret litt rundt lenger ut, men ingenting. Borret meg i retning Kay som jeg så satt i noen gamle hull. Så han fikk mort, og fikk min første når jeg var på 6 meter på han.

Hadde sittet en kar i et hull 5 meter bak Kay, og han gikk nå. Så han fisket med pilk, så tippet at han kunne ha lokket inn endel som jeg kan ta på myskaen. Og jada, her var det fisk. Fikk vel 15 stk iallefall, men så ble det dødt.

Jim satt litt lengre bak der igjen, og så ut som han hadde sittet minimum 30 min i det ene hullet der. Stakk da på bortiden av han i noen gamle hull. Fikk en fin abbor på 3-4 hg. Lite rundt. Prøvde hos Kay igjen, men for lite til å bli sittende. Dro til den plassen det normalt står endel småmort, for ikke vært noen der på lenge nå. Men ikke noe der.

Borret da bare relativt langt fra land mot startet. Var endel småabbor der, så ble sittende i dette området ut tiden. Endte på 41 fisk og visste at det ikke kom til å rekke til noe som helst.

Vant gjorde Odd H, med suverene 5,1 kg. Nr.2 i HS var Frank med 3510 gr og nr.3 i HS var Aasmund med 2875 gram. Terje Dahlen vant HV med 3560 gram og Tonje vant DS med 2395 gram. Mine 1980 gram var kun 12.plass i HS av 25 i den klassen.

Dagens resultater: http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/20180324Sillongen.htm

Hadde helt klart kommet opp en ny sterk klasse med abbor, så kan bli artig fiske her neste par årene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment