Totalt antall sidevisninger

torsdag 10. mai 2018

2018-03-31 Østfold Påskecupstevne 1 av 4 - Vestvannet

Ikke noe påskestevner oppe i Strømsund og Bräcke i år pga mye snø/dårlig is, så da får man dra igang en påskecup selv da. Vi har jo bra iser og ingen snø i Østfold for tiden. Jeg og Christer snekret sammen en plan, og den så slik ut:


Vi ble 24 stk på Østfoldcup stevne 1 på Vestvannet. Helt greit oppmøte. Vi skulle da fiske fra kl 10 til 13. Halvtime ut og samme inn igjen. Jeg har aldri vært på denne sjøen, så litt usikker på hvor jeg skulle gå. Vurderte å bare bli igjen på starten, for var masse gamle hull der. Men ble til at jeg gikk utover et stykke. Kom ut til Kjell og Harald som hadde bestemt seg for å starte på en innbydende odde. Jeg gikk da rundt odden og litt innover i den vika som var der.

Ikke noe der jeg startet, så borret meg innover i vika. Var litt gamle hull her og der, så må vel være noe fisk et sted her. Kom til et område det var borret ganske så tett, og da startet jeg å få litt fisk. Mest relativt små, men slang en og annen 50 grammer også. Ble sittende her å plukke en stund. Remi var på vei hitover, men snudde igjen. Kjell kom innom å slo av en prat men dro igjen. Ingen av dem hadde noe særlig med fisk.

Jeg prøvde meg litt dypere og da gikk snittet littegrann opp. Kom en lokal kar nedpå her også nå. Tipper jeg satt der han bruker å fiske, men han satt seg 30-40 meter lenger bort. Jeg borret meg da i retning han. Fikk brått en 3 hg, men bare en pen. Borret ennå nærmere han lokale og da fikk jeg en 4hg. Fikk troa, men var ikke noe mere rundt. Så aldri han lokale fikk noe.

Christer og Pål Sindre nærmet seg nå, men dem snudde og dro mot startet igjen. Jeg testet et par av dem beste gamlehulla mine, men fikk bare en og annen. Følte plassen var fisket tom, så heiv sekken på ryggen og dro i retning start. 

Oppe ved start satt det 5-6 folk. Og så dem fikk fisk. Christer var også her nå, og han plukket på bra. Jeg startet å få en og annen selv, men traff liksom ikke ordentlig. Christer plukket veldig bra nå. Han startet vel å få snusen i mulig seier for nå startet han å løpe mellom hulla til og med. 

Tiden gikk etterhvert ut og jeg endte på 82 fisk.

Jeg veide inn 5040 gram. Christer kom så det sang på slutten og passerte meg. han la seg i foreløpig ledelse med 5800 gram. Dem fleste hadde veid og Christer ledet fortsatt, men så kom Hønsen inn. Han hadde 6940 og det hold til seier på Vestvannet.


Potensiale i dette vannet selvsagt, men fisker var nok ikke skikkelig på hugget idag. Litt pause nå, så skal vi snart utpå Mingevannet for Østfoldcup stevne nr.2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment