Totalt antall sidevisninger

onsdag 16. mai 2018

2018-04-07 Myshk-o-mania Jarenvannet - Dag 1

Tid for Myshk-o-mania på Jarenvannet. Cato og Thomas som har dratt igang denne myskahelga, og det settes pris på. Jeg og Tonje var som alltid klare, og hadde fått booket oss overnatting mellom dag 1 og dag 2. Fredrik var også med i bilen oppover.

Første dagen skulle vi fiske i Sør-Jaren. Fisket den delden av sjøen en gang før, og av en eller annen grunn virker det å være den enden som innehar klart størst snittstørrelse på morten. Så idag er det viktig å ikke bare tenke på antall fisk, men man må vurdere om man sitter i det rette snittet også.

Begge rutene idag lå på østsiden i Sør-Jaren. Jeg valgte å stoppe tidlig i ruta. Da starten gikk gjorde jeg meg først 2 hull inne på kanten, så 2 hull til ca 15 meter lenger ut, og tilslutt 2 hull ute på ytterkant. Startet å fiske på innerkant, men virket å være litt for grunt. Dem hullene 15 meter lenger ut ga noe, men ikke all verden. Dem ytterste hullene virket å ligge for dypt. men da har jeg iallefall fått testet ut litt på forskjellige dyp.

Ble da til at jeg fisket i området ca 15 meter ut fra innerkanten. Borret flere hull ute på dette dypet og ble gående å jobbe i 6-7 hull der. Virket på folk jeg pratet med om at det var relativt trått over hele ruta. Endte på 36 fisk og en vekt på 1090 gram. Viste seg at jeg var altfor defensiv. Skulle jo dratt lengre bortover i ruta, for selv om det virket som folk ikke fikk noe mere bortover der, så fikk dem jo det. Jeg endte på en 16 plass av 21 deltakere, og er vel da allerede borte med tanke på totalen i Myshk-o-Mania dessverre.

Vant gjorde Bjørn Huus med 4680 gram. Ikke lett å få med seg at han får fisk. Driver stort sett alltid på egenhånd, og noen ganger slår det til. God mysker. Nr.2 ble Frode Nerberg med 4060 gram og Tonje ble nr.3 i denne ruta med 3,8 kilo. Alle disse satt mye lengre bort i ruta en der jeg satt.

Resultater fra rute 1:

Lita pause med litt pølsespising og etterfylling av agn og fòr i diverse bokser så var man klar igjen. Satte meg ganske tidlig i denne ruta også. Prøvde å finne ca samme dypet som fisken sto i forrige ruta. Før jeg var ferdig med all borringa og fòringa mi så hadde jeg sett at Hovde satt å dro flere feite morter. Hadde et par hull 5-6 meter forran han, så det er helt klart dem første hulla jeg tester.

Var litt fisk i mine hull også, men ikke bånn gass liksom. Og langtfra alle var av bra snitt. Ble til at jeg borret opp 4 hull i ganske samme område og prøvde å sette flaggene mine taktisk slik at ingen slapp innpå i noen av disse 4 hulla. Chess on ice.

Mot slutten så slang det et par skikkelig fine morter. Fikk iallefall 2 stk som bikka 3 hg. Og hadde jo endel flere i antall en i ste også. Endte på 109 fisk i denne ruta.

Disse veide 3880 gram, men jeg var dessverre et stykke bak dem beste likevel. Tonje vant suverent med 8140 gram. Hu hadde ikke mange flere fiskene en meg, men hadde bare kladd. Satt klokkrent altså. Nr.2 i ruta ble Cato med 6450 gram og nr.3 ble Fredrik med 6220 gram. Knallbra Fredrik! Jeg endte på 6.plass i denne ruta. Hadde antallet inne, men hadde litt for mange små fisker.

Dagen sett under ett så vant Tonje med 3+1. Torgeir lå på andreplass med 5+4 og Audun nr.3 med 4+7. Fredrik fikk en veldig flott 5er totalt idag med 10+3.


Jeg og Tonje dro til overnattingsstedet våres bare noen få kilometer fra vannet, mens Fredrik ble med brodern til Kongsvinger for å sove over der. Nye tak i morgen. Jeg har fokus på å klatre, mens Tonje må prøve å ikke la noen ta henne igjen.

Fredrik med fine gavepremier fra dag 1:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment