Totalt antall sidevisninger

onsdag 16. mai 2018

2018-04-08 Myshk-o-mania Jarenvannet - Dag 2

Dag 2 og satser på å klare å klatre til en habil plassering.
Dagens 2 ruter skulle ligge helt oppe i nordenden på vannet. Første ruta på vestsiden og andre ruta på østsiden. Litt duskregn i lufta, så viktig med gode klær.

Vurderte å starte tidlig i denne ruta også, men litt mange folk der, så gikk heller ut til midten. Gikk på yttersiden, men ikke brede ruta, så da starten gikk så krysset jeg over til innersiden. Lagde 2 hull langs rutekanten, og 2 hull til 15 meter lenger ut. Ikke noe til å begynne med i dem på kanten, men noe småabbor og etterhvert et par mort i dem 2 hullene lenger ut.

Testet dem indre hullene igjen, og nå hadde det kommet inn abbor i det ene hullet. Stor abbor også. 100-250 gram. Fikk 3-4 stk før det ble dødt. Klokket nedi mere abborgodis og testet dem ytre hullene igjen. Det samme hullet som i sta leverte noen fisker til, det andre der ute var ikke all verdens. Inn igjen.

Kommet inn mere stor abbor. Tok en så gikk jeg opp på større myska. Gikk da på en kladd. Hadde den med ganske langt opp, men så røyk sena. Kan ha vært fisk helt opp mot kiloen. Satser på den var over 40 cm lang, for da hadde den ikke telt uansett. Gikk da over på en 6 mm og 0,14mm sene. Fikk 3-4 pene til. Klokket i mere mat og gikk ut igjen.

Noen få små til ute, så inn igjen. Ikke noe i godhullet nå, men fikk en fin en i hullet ved siden av, og mistet 2 til i hullet, men helt i bunnen av hullet, så ikke mulig å stikke armen nedi å få tak i. Tror dette brente stedet, for fikk ikke noe mere stor abbor her ennå jeg testet et par ganger til.

Var egentlig dødt i hulla lenger ute og nå. Jeg hadde hele tiden sett brodern sitte i hullet lengst sørvest og varpe nesten konstant. Hadde også sett Knut vært å borret mot han flere ganger, men bare gått igjen. Var rundt 20 min igjen, så jeg løp ned til brodern for å se om han hadde mye. Han hadde brukbart i antall, men veldig små fisk. Så hvisket han til meg, fisk høyt.

Jeg tok det hullet Knut hadde testet flere ganger. Ikke noe på bunnen, testet bare i 30 sek da. Varpet opp og nedi med pingleutstyr for å fiske høyt. Dro ut 50 cm om gangen. Og ca 2 meter ned så startet det å vibrere i føleren. Små fisk, men mange. Lå vel på 2-3 i minuttet siste 5-6 minuttene så var det slutt. Endte på  57 fisk. Knut lurte på om jeg fikk noe i det hullet, og jeg sa ja, men ville ikke fortelle der å da at det var høyt dem sto. Vi skulle jo fiske ei rute til. Han var rimelig frustrert av å se brodern få bra, mens han ikke hadde et eneste napp i det hullet. Så han var i ferd med å miste troa på fòret han brukte. Var nok ikke noe feil med fòret Knut, du fisket bare for dypt :)

Mine 57 fisker veide 2660 gram og det holdt til en 2.plass i ruta. Thomas vant denne ruta med sine 2920 gram. Nr.3 i ruta var Marius med 2520 gram. Tonje ble nr.5 i ruta, så var vel ingen som tok nevneverdig innpå henne i totalen. Hennes farligste utfordrere etter dag 1, altså Torgeir, Audun og Frode kom jo alle bak hu også i denne ruta.


Påfyll av mat til både meg og boksene til neste rute så var man klar igjen. Blir spennende å se om man kan få igang fisken fra start høyt i vannet, men da passe på at snittet isåfall ikke er for dårlig i forhold til på bunnen.

Jeg valgte bli med brodern til innerhjørnet lengst sør. Audun, Knut og Odd H hadde samme tanken. Nesten resten ble sittende igjen ved utløpet litt før midt på ruta. Startet med å borre 4 hull utover med 5 meters mellomrom. Testet dem 2 første. Borret da hull 5 og 6 og testet hull 3 og 4. Startet å vri meg nordover for hull 7,8, 9 og 10 for så at Marius som hadde kommet til fikk noen fine morter bortover der. Knut fikk også greie fisker i "innersvingen" av hullene jeg lagde.

Hull 1 og 2 samt hull 9 og 10 var dem som fungerte best for meg. Ble mye løping for meg, for følte aldri jeg satt i bra nok fiske. Fikk greit i antall, men syns jeg hadde for dårlig snitt. Endte på 139 fisker. Disse veide 4120 gram. Dessverre kun bra nok for en 8 plass i denne ruta. Igjen vant Thomas. 5470 gram. Nr.2 ble Odd H med 5030 gram og nr.3 ble Marius med 5 blank. Tonje ble nr.11 i denne ruta.

For dag 2 så klarte jeg da en 3.plass, så starter da å ligne på noe.


Totalt for helga så kom jo Thomas stormende med kun 2 poeng idag. Men han han lå litt for langt bak til å passere Tonje. Så Tonje vant Myshk-o-Mania 2018 med sine 20 poeng. Nr.2 ble Thomas  med 22 poeng og nr.3 ble Marius med 26,5 poeng. Jeg klarte å klatre meg opp til en 6 plass etter den begredelige starten i rute 1 igår, så får si meg halvfornøyd med det. En 6.plass istedet for en 16.plass i første ruta igår så hadde jeg jo vært a poeng med 2.plassen totalt.


Helgas totalvinner:



Takker til Thomas og Cato for å ha dratt igang et kult arrangement!

Resultater fra hele helga:    http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/20180407MyshkOmania.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment